Social Media in Doetinchem - Hoe werkt het voor bedrijven?

Social Media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Kinderen worden er tegenwoordig mee geboren maar ook de oudere generatie is volop actief op Social Media. Niet gek dus dat ook bedrijven zich bezig moeten gaan houden met Social Media. Er zijn bedrijven groot geworden door Social Media en er kunnen bedrijven kapot gaan door niet goed met hun social media om te gaan. Het blijft daarom een belangrijk onderdeel en de verwachting is dat de komende jaren Social Media alleen maar belangrijker gaat worden.

Hoe daar als bedrijf mee om te gaan?
Social Media uitbesteden? Zelf inzetten van Social Media? Als je besluit om Social Media uit te besteden is het erg belangrijk om afspraken te maken met de partij die dit voor je gaat uitvoeren. Je legt in feite de online identiteit voor een deel in handen van een ander. Het is daarom erg belangrijk om harde afspraken te maken en doelen te stellen als je besloten hebt om Social Media te gaan uitbesteden. Maar het kan ook een slimme keuze zijn! Heb je zelf de kennis in huis om hier goed mee om te gaan? Praat jij de taal van de personen op Social Media? Begrijp je het kanaal? Wanneer Facebook en wanneer Instagram inzetten? Wel of geen Linkedin gebruiken? Waar moet ik mijn Twitter account voor gebruiken? Zomaar wat vragen die je simpelweg wel moet beantwoorden omdat je doelgroep misschien wel op één van die kanalen in grote getallen aanwezig is. Wat te doen met klachten? Met vragen? Social Media uitbesteden kan dus in veel gevallen voor verlichting zorgen van de werkzaamheden. Even een berichtje plaatsen of een stagiaire aantrekken zonder duidelijk plan, is gewoon niet zo'n goed plan.

Online marketing  en social media kan dus zorgen voor nieuwe klanten. Klanten die nog niet eerder in aanraking zijn geweest met jouw bedrijf of dienst. Je kan groeien, snel fans creëren en communiceren met je doelgroep. Het is niet voor niets dat veel artiesten juist Social Media gebruiken om met hun fans te communiceren. Het is direct, snel en persoonlijk. Dat is precies wat deze mensen willen op deze kanalen. De kracht van Social Media is ongekend. Niet reageren op een klacht kan funest zijn voor je bedrijf. Er op een goede manier op reageren zal nieuwe klanten doen vinden! Mensen begrijpen dat niet alles altijd goed kan gaan, maar daarom is het des te belangrijker om te reageren op Social Media. Social Media uitbesteden kan dan echt een uitkomst zijn. Het hoeft niet eens altijd duur te zijn, helemaal niet. Er zijn verschillende type abonnementen of services die af te nemen zijn. Je kan het ook gedeeltelijk uitbesteden. Maar onderschat de impact van Social Media niet en gebruik het op de juiste manier. Iedere website zal daar de voordelen van plukken. Als je besluit om Social Media uit te besteden maak dan van te voren voor jezelf duidelijk hoe jij graag wilt dat je "tone of voice" is bij de kanalen, hoe jij graag wilt dat je bedrijf vertoond wordt op Social Media.

Dit artikel wordt u aangeboden door Team Nijhuis. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.

Meer berichten